mandag 31. august 2009

Kjøkkenvalg

Jeg sitter og tegner ikea kjøkken og lurer på Solar Bøk. Serien i massiv bøk. Disse skapene trenges ikke håndtak og skaper rene fine linjer. Er usikker på om det blir for mye bøkefarge men men hvis vegger og tak er hvite og furugulvet helt lyst, så blir det kanskje fint. Hva tror du? Vi kjører nok til ikea og studerer varianter i helgen.
Foran utstikkeren planlegger jeg en benk bygget på to ventilatorskap på 40 cm med puter på og 37 cm Dybde. Tror det blir koselig med små kokker på sidelinja på benken.

4 kommentarer:

  1. Hmmm.... Stilig kjøkken, men kanskje velge solar hvit, som er mer tidløst, og så heller male en vegg på kjøkkenet i kontrastfarge? :)

    Bjarte

    SvarSlett
  2. Hei igjen Annicken, Siden jeg snart skal bestille kjøkken til helt lik hyttemodell ble jeg litt nysgjerrig på ditt kjøkkenvalg. Men jeg skjønner ikke helt tegningen... Har du flyttet på vinduer ? eller trukket kjøkkenet lenger ut der boden er ? For hvordan får du plass til høyskapet på venstre siden uten at det står foran vinduet ? Og skal du ha komfyren foran vinduene ? Tenker på stekesprut og klin på vinduene (håper du ikke synes jeg er for frekk nå :-)). Masse spørsmål fra meg her nå men håper du synes det er greit! Mvh Anne Lene - www.hytteblogge.no

    SvarSlett
  3. Hei Anne Lene.
    Bare hyggelig med spørsmål. Jeg svare villig vekk. Vi har utvidet hytta med 60 cm. Dvs. at der jeg har fått plass til kjøleskap/fryseskap er de ekstra cm vi har bygd på. Får også derfor litt ekstra plass ved spisestuen.
    Jeg bekymrer meg ikke over stekesprut, får heller kjøpe inn mykje JIF, tenkte at det var viktigere å ha vannrør i veggen mot bodet hvor vi skal ha vaskemaskin og utslagsvask og ekstra do. Det vil si at oppvaskmaskin og oppvaskbenk blir vegg i vegg med dette. På veggen over oppvaskbenken tenkte jeg å skru på sånne plater som ser ut som hvite fliser på maxbo. Har tegnet mye frem og tilbake. Velger to hjørneskap og to store skuffeseksjoner i tillegg til komfyr og avfallskap. Håper det blir nok lagerplass.

    SvarSlett
  4. Da er jeg med :-). Prøvde å se etter noen bilder hos deg hvor jeg så at vinduene var flyttet på. Veldig fint egentlig å få høyskapet på den veggen og fritt innsyn fra spisestuen. Og koselig med hjelpebenke til barna :-). Kan hende jeg sender et par ulike kjøkkentegninger til deg for å få gode innspill. Jeg er ikke helt happy med tegningen så langt. Ser litt kjedelig ut.... :-(
    Så kommentaren din på espressoinnlegget. Har ikke skrudd inn skruer ennå - men det skal vi passe på. Og kanskje vurdere å kjøpe noen egne. Blir ikke hyttehelg på oss. Eldstemann skal spille sesongens siste fotballcup. God helg! Anne Lene

    SvarSlett