onsdag 7. oktober 2009

Brått ble det vinterstemning



Da har Trond og Andreas kommet hjem fra noen dager på Stranda hos bestemor og bestefar med jobbing på fjellet. Det kom en del snø men det regna nok like fort bort igjen. Snekkerene har gått gjort mesteparten utvendig ferdig nå. Terasser tok mer tid enn vi trodde. De gikk tom for skruer og da var 2500 skruer festet.... Gutta mine jobbet med vedproduksjon. Vedkløyving og pakking av ved i sekker. Det går unna. Hytta er ikke ferdigbeiset som du kan se på bildene, men det regnet for mye til at de kunne beise seg noe særlig videre.
I dag ble sofa bestilt. Vi går for en stor deilig hjørnesofa fra Hjellegjerde. Modulløsningen heter Mantovani. Vi valgte en beige farge i et sterkt og godt stoff som kan vaskes. Vi handler på Møbelringen på Stryn og det var 20 på stoffet nå under Strynemessa. Godt kjøp med andre ord! Jeg tror jeg blir strålende fornøyd.

Vi drar tilbake i helgen og jeg gleder meg til å selv får være der og kikke litt igjen. Har invitert noen gode venner til en natt på Stranda Hotell så blir det bading i basseng og god middag på de voskne om kvelden og moro for barna. Kjekt
Kjøkkenbestillingen fra IKEA og senge og baderomsinnredningsbestillingen driver også og går igjennom nå. Litt spent på leveringstiden de har nå. Men det drøyer en stund før jeg skal steke boller på hytta så det løser seg nok...

2 kommentarer:

  1. Hei Annicken! Se her går det unna. Veldig bra. Så på en annen kommentar at planen var å komme inn til jul - det ble jeg veeeldig misunnelig på. Siden vi skal gjøre såvidt mye selv så er planen neste sommer - og hvis vi kommer inn til påske så er det en bonus :-). Så også at du har bestilt samme ovn som vi har bestemt oss for. Måtte le litt da - blir veldig like disse hyttene Annicken :-). Tenkte å få bestilt kjøkkenet om ikke så lenge. Blir KVIK Antracit Alu (mørk grå) på oss. Men jeg er fortsatt litt usikker på hva jeg gjør med overskapene. Skal dere ha overskap hele veien ? Synes kanskje det blir litt mye men samtidig er den lagringsplassen gull verdt! Ellers så har jeg vært en tur på Bohus og kikket på "reservebordet" mitt. De har en imitasjon på mitt favorittbord i værbitt eik fra Slettvoll. Bohus sitt er gråtonet eik og helt greit og selvfølgelig en tredjedel av prisen. Tar noen andre stoler enn de Bohus har valgt å stille de ut med (det blir too much) så blir det sikkert fint. Ha en fin helg! Vi "snakkes". Mvh Anne Lene - www.hyttebloggen.no

    SvarSlett
  2. Ganske naturlig at hyttene blir like:-) Jeg siklet også på antrasittfarge. Tror nok det passer fint de de store flatene. Velger dere også å male hvitt?
    Når det gjelder overskap så ser du på tegningen at vi har kun valgt to horisontale overskap over oppvaskbenken/oppvaskmaskin. Tenker at det er kjekt å bikke glass og kopper rett fra maskina og opp. Mens tallerkener skal jeg ha i skuffer.
    Vet hvilket bord du snakker om. Jeg arvet etter min bestmor et eldgammelt eikebord som stod på familiesætra vår som jeg skal ha på hytta, så jeg har kun bestilt spisestuestoler fra IKEA. Skal ha en god kurvstol med puter i endene og rene trestoler ellers.
    Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre med bordet før jeg tar det i bruk. Kanskje bare pusse og olje det...?
    jeg har lagt igjen et spørsmål på espressoinnlegget deres angående dragere. Har du sett det?

    SvarSlett